Bislet Bilutleies "Flyttetips"
Vi leier ut / selger det du trenger til flyttejobben (flytte-esker, traller, bærestropper etc.). Vi har også laget en flytt-selv guide med nyttige tips og forslag for hvordan man skal legge opp flyttingen.

I denne "flytt selv-veiledningen" skal vi meget kort fortelle deg noen av hovedargumentene for å foreta flyttejobben på egenhånd. Alle tenker økonomi i dagens samfunn. Dette gjelder ikke minst innenfor vår egen privatøkonomi; penger spart er penger tjent. Under dette mottoet tør vi si at Bislet Bilutleies "flytt selv"-konsept vil være en meget fornuftig løsning, sett fra din side.

Flyttetips

Bislet Bilutleie har drevet med "flytt selv"-biler i over 40 år, og vi har den erfaringen som trengs når du skal flytte. Derfor skal du bruke oss som rådgiver, og den følgende informasjonen skal være til hjelp for deg som flytter. Uansett om du har erfaring fra før, eller er "førstegangsflytter", så vil disse tipsene forhåpentligvis være til stor hjelp for deg.

Planleggingsfasen

Vi har valgt å sette opp en fire ukers nedtellingsplan, slik at alle gjøremålene kommer i riktig rekkefølge. Du må gjerne omprioritere rekkefølgen på planen, men husk at ting ofte tar lengre tid enn man regner med.

Planlegg flyttingen med familien, og husk at barna må motiveres. De vil kunne være til stor hjelp under flyttingen, hvis de får være med fra starten av. Barna reagerer ofte annerledes enn voksne på flytting. Gi dem tid til å bli vant med tanken på å skifte vennekrets, miljø, skole etc. La dem oppleve flyttingen som noe positivt, din positive holdning vil veie tungt.

4 ukers nedtelling

Lag en inventarliste over det du har, og sorter de i følgende grupper.

  1. Ting som skal være med på flyttelasset.

  2. Ting som skal på lager.

  3. Ting som skal kastes, selges eller gis bort.

I inventarlisten får du oversikten, denne kan du bruke som utgangspunkt for å finne ut hvor stor flyttebil du trenger, og samtidig finne ut hvilken sum du bør forsikre innboet ditt for.

Sett opp en liste over alle du mottar post fra:

   * Forsikringer

   * Bank, finansinstitusjoner

   * Venner, kjente

   * Forretningsforbindelser

   * Offentlige organer

   * NRK, Kabel TV, andre lisenser

   * Tidsskrifter, aviser, andre abonnement etc.

Adresseendringen gjør du her:http://www.posten.no/Produkter+og+tjenester/Adresseendring+og+oppbevaring/455.cms

Finn frem originalemballasje til TV, stereo etc. Husk at all elekronikk må pakkes godt.

Etter at pakkingen er planlagt, kan du begynne å pakke i esker. Pappesker fra butikken kan bli dyre når bunnen faller ut, eller esken blir knust under transporten. Våre flytteesker/bæreesker er laget for flytting, stabling og tøff behandling. Dessuten er de praktiske å lagre ting i også etter flyttingen. Husk å ta med nok esker.

Husk å fylle opp eskene godt, avispapir legges nedi som støtte. Eskene bør tapes igjen slik at de ikke kan åpne seg under flyttingen. Ikke pakk eskene tunge, husk at de skal bæres også. Bøker i små esker, lette ting i store. Fyll opp skuffer med mindre gjenstander. Skal kommoden flyttes med skuffene i, så husk å slå et tau rundt.

Avispapir er godt å pakke skjøre gjenstander i, og gir også god støtte i pappesken. Kast ikke gamle aviser, gå i gang med å samle i dag.

Merk alle esker med tusjpenn.